01 January, 2013

Anniverseri...

Hye..assalamualaikum..


Yo..Yo..macam lama je tak apdet blog kan?? dah tahun baru pun tak sempat nak wish hepi new year kat korang kan?? sebenarnye tak lah bz mana biase2 je tapi takde mood nak berceloteh kat blog sendiri tu yg mendiamkan diri je untuk beberapa harini..hehehehe..btw hari ni ulang tahun blog ni yg ke pertama....ehh betul kan aku kira? start awl thn lepas and skrag dh awl thn baru so setahun la kan??tetiba aku konpius..tapi yang penting umur aku pun dh meningkat..tgk umur macam rase dh dewase tapi perangai macam tak dewase  je kan? hehhe (takde mood la nk tulis best2 ni ikut kepale otak je nak tulis apa tanpe melibatkan perasaan hati)...Walaupun dh setahun tapi entry untuk tahun lepas aku cuma berjaya buat 75 entry je gilasss kesiannsss..femalassss....kejadassss...syok je aku tgk blog orang lain tahun pertama je diowg dah berjaye buat beratus2 entry tat y la ramai pembaca sebab banyak story kan...aku ni nk menulis pun ikt mood camne nak berjaye menjadi blogger tegar??????? aduishhhs...

Haritu time last day 2012 aku ingat nak up jgk 1 entry tapi tak tau nak tulis apa padahal time duduk tgk tb ke, dlm toilet ke ada je plan aku nak tulis apa tapi dah smpai kat laptop terus lupa apa mau tulis..aduhaiiii aku rase macam kalau dah teringat nak citer apa tu kan ak nak terus tulis dekat note nanti time nak start citer baru aku belek2 note tu balik barulah ingat ni tak lupa memanjang...semenjak tak bekerjaye ni aku rase otak aku dah tepu 90% sebab macam tak dapat info,knowldge n pngalaman idup yg baru sebab duduk umah and tak jumpa orang luar sangat tu yang rase macam tepu habis ni..lagi2 talk show Oprah dah takde lagilah tepu sebab kalau talk show tu ada at least menjana jugak minda, nasib ada rancangan 30 minit Ustaz Don hehehe..

Aku tak pernah ada azam sebab aku rase macam kalau ada azam tahun baru confrm takde 1 pun berjaye, macam orang lain aku baca siap ada wishlist tahun baru lepas tu siap kate azam thn lepas semua terlaksana..macamana nak create azam and make sure ianya terlaksana?? contoh aim nak kawen tapi kalau takde jodoh tahun tu nak kawen macamana???? aku konpius laaaaaaaaaaaaaaaa!..
tapi aku hanya akan buat azam kalau bende tu dh penting and dekat dengan aku..(aku tak reti nak explain tru writing) contohnye dulu time aku belajar (Diploma)..kan dip 3 tahun kan? tapi aku tak pernah berazam sepanjang 3 tahun tu di setiap awal tahun baru aku kene dapatkan DL..aku akan berniat untuk aku dapatkan DL tu time dah nak dekat exam je so maksudnye takde makne nk berazam awal tahun aku berazam time bende penting tu dah nak dekat dengan aku je...sama jugak time Degree tak pernah aku terlintas akan berade dalam 1st class degree holder sebab aku memang tak pernah berazam aku hanya ikut kehidupan seperti biase kalau result ok..so ok la..kalo result tak ok so nanti kene work hard itu je dalam pegangan aku..and aku tak pernah pun berazam duit PTPTN aku akan dijadikan schorlrship..aku hanya niat kalau dapat 1st class hanya untuk future aku and my parents (nanti aku citer bab ni k)...so time last sem degree time result nak kuar tu barulah aku berdoa supaye pointer aku lebih tinggi..tu kira azam ke?? tu kira macam mn ea??? konpius lagi....
so dari situ aku dah nampak kalau time aku study aku akan fokus berazam (bukan berazam sebenrnye more tu berdoa kott) kearah itu je takde nak nyelit2kan azam lain plak..ntah pening la aku azam2 ni..

Tapi kalau tgk kat profile aku, aku letak nak jd lecturer sebab nak ada student yang panggil aku miss and berhajat nak jd bisnesswoman kan??? ni kira azam ke??? haaaa jawab!

And kedua-dua hajat aku ni kira termakbul jugak la even tak jadi lecturer (pernah dapat offer tapi tak nak la tak memadai dengan qualiftn yg aku ada) tapi dulu pernah kerja dekat private College so student2 kat situ semua panggil aku miss i loike..sambil dengar diowg panggil sambil tersenyum2 saye hehehehe..ni lately ni aku wat bisness kukis and pavlova so tu kira businesswmn jgk lah kan? tapi hanya kecil-kecilan je la..so aku rase ada la yang aku nak tahun lepas terjadi jgk..

Hoii dalam takde mood panjang jugak aku merepek..dah la..kalau rajin i up lagi 1 citer...yebaaaa...yebaaa


-read till end-



















TQ for reading this blog...terima kasih kepada sape2 je lah yang baca blog ni samada yang aku kenal or tak terima kasih banyak2...sapelah yang baca blog aku ni pagi2 buta kan?? ko keje shift ke? siap rajin nak bace blog i ni hehheheehe...btw tq...lepas tu aku tgk stats yok..yok..je ada orang dari jerman n korea bukak blog aku ni..entahlah sapa la yang paam apa aku merepek ni....kalau dari Singapore tu aku tau la hahahahahhahhahhaa.................................kalau betul yang german tu baca blog ni alahai gilasssssssss la....hahahhaha..sempene anniverseri ni nk buat dessert la<<< ikt mood






No comments:

Post a Comment