17 January, 2013

Komen

Hye..assalamualaikum..

Memandangkan harini takde kerja sgt sebab kerja semua dh setel smlm so boleh la hapdet citer dkt ofis ni...
Pagi2 aku dh bz tulis surat layang kepada ex-housemate Puncak..tolongnye reply surat tu aku dah penat2 buat proposal sila bg jawapan..tq.

Then buat survy plak untk projek akan akn dtg ni..just cari idea and fikir barang apa nk beli nnt..dlm kepale otak dh dpt gambaran just tunggu hari je nnt..mula2 projek ni akan ditlg oleh 2 member aku..die nk jd partnrship aku tp smpai la ni ssh sgt nk respon so aku jalan je lah sorang2 dan dibantu oleh bff saye Cik Normaya.. so nntkan je lah output die cik pengantin ye...

Ok kali ni rase macam nk komen pasal isu air Selangor plak...aku takde la terer pasal isu semasa ni and aku memang jarang baca paper..malas nk bc paper sebab aku dh tau dh citer psl apa<<<amboi over tau! tapi aku rajin baca blog2 orang..ada orang tu umah die area selangor and ada air pastu ada yang takde air and dah start maki2...tapi kebanyakan orang timbulkan isu air ni sebab nk pilihanraye....ermmmm macam2 orang2 ni..ada je kan? aku ada jgk pendapat sndiri and komen psl isu air ni...sebenarnye first kita kne lepaskn diri kte dlu means korang kene prepare air yg secukupnye untk rumah korang.Prepare untk mandi,makn,minum dan sebagainye..kumpul air bnyak2..kalau dh cukup korang kumpul mseti korang puas hati and tak bnyk complain kan? sebab umah ko dh cukup air...aku paam memang susah kot umah takde air..aku jugak pernah berdepan dgn situasi ni...dlu time aku kecik2 skolah lagi..umah aku takde air..mak aku g kursus..kakak aku duk asrama..kakak lg sorang pergi kem..so yang ada dkt umah aku,abah and adik je...time tu segala periuk, besen, baldi, botol air semua keluar untuk simpan air..aku suke je simpan air bnyk2 lps tu kalo dh penuh senang hati...pastu mlm tu ad lori air dtg untuk bg air dkt jalan umah ktowg ramai2 la g isi air untk simpan..
Pastu ni time dekat skolah asrama plak..ni mmg bnyk kali trjadi la..tak tau knp mst ada je musim takde air...paham2 jelah kalo duduk asrama takde air memang busuk oiii toilet tu tak selera aku nk masuk...bdk2 ni main buang je tanpa fikir takde air pengotor btl....pastu kalo lori air datang kene catu sorang 1 baldi je air..angkut la air jauh2 pastu simpan dlm laundry room pastu bungkus baldi dgn plastic..kesian btl..lps tu kalo dh darurat sgt kumpul ramai2 tadah air dekat pili bomba tu rsnye bkn pili tp yg getah pnjng2 tu...air pili pun kotor oii berkeladak nk bsh muka ke nk mndi ke ttp muka je la tp aku kalo amik pn skit je kot sebab tak berani nk guna air tu kaw..kaw..ni pun pngalamn takde air..tp memang parah kalo takde air...

Saya paam korang dh tak tahan air takde so mcm2 la citer diwujudkan, time marah memang bnyk la citer negatif kuar dr positif kan? tp tak pyh la sgt kaitan isu ni dgn politik..sebab takkan la zalim sgt orang Malysia ni nk sukat keperluan semata2 nk menang pilihanraya...jahat sgt tu! Kakak aku kerja dkt Puncak Niaga iaitu main SYABAS so die tau la apa berlaku psl isu air ni...memang totally takde kaitan dgn politik..diowg kat dlm ofis tu pening2 fkir masalah ni yang orang luar sedap2 je buat citer itu ini...pekerja SYABAS and Puncak Niaga sanggup kerja sabtu ahad sedaya upaya untk selesaikn masalah ni orang luar sedap cakap mcm2 kn?
tu biaselah orang ramai memang tak berpuas hati dgn apa2..aku ada tgk 1 video ni amboi explaination die air disekat..lepastu berlaku pembocoran paip so berlaku pembaziran hahahah lawak oiii..diowg pandai2 je cakap mcm tu ermmm malas la nk komen pnjg lg..

Gilass pnjg komen aku..tak larat la tulis lg..nnt smbg dkt komen part 2...amboi over!!!!

-read till end-


























Setiap orang ada pendapat sendri so ni pendapat aku...aku rasa cubalah korang berfikiran positif skit tak abis2 negatif je memanjang...tak penat ke otak korang cr masalah????















No comments:

Post a Comment