04 February, 2013

Best in The World dekat Selangor!!!

Hye..Assalamualaikum

Ok daripada haritu aku dah janji nk review tempat makanan yg best area Selangor kan? tapi tak trbuat2 banyak sgt citer aku nk citer kat korang smpai kan citer ni pun trlupa..Haritu ramai jugak view Best in The World yang dekat JB tu so kali ni kte bg review makanan kat area Selangor plak ok?

Kepada yang dh tau thn lepas dr bln 2 smpai bulan 9 aku pernah bekerje dekat one of the College swasta dekat area Subang Jaya and sepanjang aku ddk sana aku tinggal dkt rumah Icha...so mummy and daddy Icha ni memang suke try makanan..daddy Icha die suke sgt try lamb chop kat mn2..so selama berada kat sna bnyk jgk tmpat makan yg dh diexplore tapi ni sebahagian je gmbr yang aku sempat amik time makan yg lain dh msuk perut dlu br teringat nk amik gmbr heheheh...

Ini Chiken grill tak salah aku la sbb dh lama...makan dekat Mr.Steak house seks 13 Shah Alam..not bad la rs die tapi takde la meletops mana...kedai ni dh kira popular jgk la..harga pn murah takde la mahal sgt...

Ni aku pergi makan ngan ofismate aku...ni dkt Penang Village Alamanda Putrajaya..time ni ada keje kat Putrajaya so melencong kjp g sni...aku mkn laksa penang die...sedap oiiii!

Ni ofismate aku punye..Keuw Teow Penang...sedaps jgk..harge die ala2 restoran la bkn ala2 warung so faham2 je lah..

Air teh susu...cantik kan bekas die?

Ni lamb chop sedapsss terbabass dkt foodcourt belakang Bangsar Village....dah la banyak wey lamb die ltk,lps tu gravy die pn bnyk tak kedekut..sedapssss sangaatss ni aku rekomen korang pergi try..aku dh terliur dh ni time type ni..dap nye...tukang masak die semua chef2 tau tp diowg bkk kedai kat foodcourt..harge die boleh thn la tak mahal tak murah sesedap rasa la...

Haaa food court die kat sni la betul2 blkg Bangsar Village...adoiii mn nk dpt lamb chop mcm ni kat JB oiii..dh terliur ni..-gambar model Icha-

Kalau nak makan seafood dekat area Klang, Tanjung Harapan..ada 1 kedai tu ala aku lupa la nama kedai tu...tp depan kedai tu ada replika ikan besar...die masak ketam sedaps wey...uwaaaaaaaaaa terliur lagi..pedass lps tu sedapsss oiii dapnyeeeee

Ni meatball Ikea...ala orang Selangor dh tau dh makanan Ikea ni kan...aku kalo pergi sni memang ni la aku amik...sedapsss nyeeeeeeee...ada pernah sekali tu aku teringin ya amat siap lps kerja trs call kakak aku suh siap cpt sbb aku nk makan meatball Ikea..tak kisah la korang kate tak sedap ke apa ke..yang penting aku SUKA!..

Ni pulak lamb chop dekat Mr.Steak House..1st pergi try ayam, second try kambing plak...sedapss tapi liat, lagi sedap yg kat Bangsar tu punya...

Lagi 1 ktowg pernah try dekat D'One Steak Seksyn 7 Shah Alam...yang ni aku amik Ayam Marryland...tak sedap...! gambar aku lupa amik aku tak tau knp bole lp sebab tak sedap kot heheh...tak habis aku makan...potong btl..

Last skali Restoran Tupai-Tupai Seksyen 13 Shah Alam....dkt sni ada steamboat dan lain2...tapi steamboat die mahal skt la harge2 Flamming jgk..Ktowg pernah try Nasi goreng nenas, Yee Mee Sizzling and Lamb chop.....makanan die boleh tahan la takde la sesedap mana tapi bole laaaaaaa.....

-read till end-

























Nanti ada masa aku up citer 1st projek aku tu k....Alhamdulillah terlaksana jgk akhirnye projek ni dpt jugak aku rasa apa yg aku nak buat....


No comments:

Post a Comment