04 February, 2013

Quality Weekend

Hye.Assalamualaikum


Weekend haritu weekend yg memenatkan aku rs sebab kan aku kate ada projek aku nk buat kn? so hari Sabtu tu la projek nye and aku dah prepare bende ni semua before aku gerak pergi Indonesia lg punyalah eksited nak buat bende ni...and aku jgk telah meminta pertolongan dr my bff untk melaksanakan projek ini...aku sgt bernasib baik memiliki bff sebaik ini...

Hari Jumaat lepas abis kerja aku trs amik maya, nasib die half day so dptlah ktowg plan awal2 bende ni...trs gerak pergi Kota Tinggi umah pengantin...dah antar barang semua then ronda2 bandar cari barang yg tak lengkap lg...maya dari dlm kete dh ngadu lapar..die teringin nk makn western tapi aku mn lah tau area Kota Tinggi ni tempat makan western oiii....roger kawan aku die dh bg nama kedai tapi hampa aku tak jumpa nasiblaaaaaa orang murtad Kota Tinggi mmg macamni...lepas tu trs pergi makan dkt OldTown sebab nk g beli barang skali kat KipMart..



Nasib ada western food siap pakej lg...Chiken Chop wit bread and dpt air 1 aku amik ice lemon tea maya amik chocolate apa ntah..air aku tak sedap air maya sedaps...Ingat nk order Red Bean Blended tu sbb haritu tgk dkt blog Kak Peej mcm sedaps je tapi dh kekeyangan tak jd nk order.

Malam Sabtu lepas habis majlis ktowg pun g la makan2 kat sni...BIL & kak ezah ajak...maya nk balik malam tu jgk sebab esknye die ada program so malam tu before ktowg hantar die, singgah makan2 kat sni dlu...dah lama tak makan kat sni...aku sbnrnye suke envirnment makan2 lepak2 mcm ni rase mcm cool je lepak2 tp oleh kerana nk keluar tak de member tu yg jarang pergi sni sndri..ni dekat Dataran Bandaraya JB sebelah Hospital Sultanah Aminah...tempat ni memang dr dlu smpai sekarang jd tempat makan mcm ni cool kan? stall die semua pkai lori2 tu rs mcm kat Penang plak...

BIL order air jelly ice kot...sedapsssssssss!



Maya amik keuw teow kerang, adik nk tauhu bakar, and kami makan cucuk2 aka steamboat je...tp tu pn bnyk tak abis pun...


Muka orang penat....hewu...huew...letih ktowg seharian dkt umah orang kawen...layan2 tetamu dh mcm ktowg plk tuan rumah hahahah..
Ktowg order cikong suam...ahhhhhhhhhhhh sedapnye air die tak manis tak tawar..sesedap rasa..
Kusamnye muka aku!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jgn tgk!!! aku ltk gmbr ni pn sebab ada maya...wah muka maya skrg flwles u...aku pn nk mkn gak la collegen...br jd muka bermaya skt..
  
Ni Tia toncet and ayahnye.....Tia kusyuk btl dgr orang yg basking tu...siap tepuk2 tgn...

Hari ahad tu 1 hari hujan..aku bntai tidor dr pukul 9 smpai kol 11 lps tu kene kejut..parents aku takde diowg g kursus haji so aku diamanahkan untk masak ikan siakap 3 rasa tuk untk seisi rumah..tu yg kene kejut..tak alih2 aku dgr org ckp "eni nasi nk masak bp pot?" trs aku trsedar dr mimpi...letih badan lps tu petang smbung lg tdo..bgn makan then grk balik Skudai....

Sugguh berqualitykan weekend saya?? weekend ni cuti panjang so mak plan nk balik Segamat je...apa barang balik sgmt ddk rumah...nk ajak mak ronda2 Melaka la yeeeeeeeeeehaaaaaaaaaaaaaaa...tak alih2 kakaka tapi sure kompem mak tak nak sebab mak nk bersihkan rumah....ermmmmmmmmmmmm sedih!

-read till end-

























Hai readers..!!!! mari la bertegur sapa asik mnstalk aku dr jauh je....nk jgk aku knl readers aku ni sp korang suke2 menyembunyikan diri ea? lps dh bc blah mcm tu je...meh la bersopan santun skt say hello ke apa ke kan??? btl tak??



2 comments: