13 February, 2013

Blog kesukaan Part 1

Hye...Assalamualaikum

Kali ni meh kte borak2 jom...ala nanti aku borak sorang2 korang bukannye nk borak ngan aku semuanye pemalusss malasss layansss....jom la borak aku suke kalo orang2 yg hantar komen yang tak formal sgt sebab aku tak reti nk reply formal2 ni...i kan main belasah je kalo ckp tak reti la nk sopannsss santuns bagai ni heeh...sebab aku bkn jenis yg tulis2 kat blog berbaur sopan so aku suka baca blog2 yg bahase die selamber,sempoi and citer psl diri sndri tapi bkn syok sndri no..no..no.....aku tak reti nk baca blog yg sopan2 ni sebab aku rase time baca mcm tak best je kne tune diri aku jd sopan snatun habis..so meh sni aku share blog yg aku rase sempoi untk dibaca...lg 1 aku suke baca blog pangkat kakak2 and otai2 ni sebab best diowg suke citer psl holiday,family, anak2 hahahha nmpk sgt aku berjiwa mak cik's kan??? kalo bc blog muda mudi ni kebanyakkn citer psl love story diowg la itu la ini la aku tak suka...<<<<ni hak aku nk suka baca blog mana so mntk maaf la ye sebab mcm ni taste aku...


Blog Kasih Aleeya  ni dinamakn sempena nama anak2 die...anak2 die comel lepastu suka buat lawak...boleh tergelak aku baca kalo ada citer psl conversation die ngan anak die...ini jugak blog pertama aku akn bkk kalo aku on laptop..blog aku pn aku bkk selepas aku bc blog die...sebab die rajin update citer ada je citer best dr die setiap hari....aku jugak pernah menangis time baca blog ni, masa tu adik die meninggal time diowg pergi family holiday dkt Medan so adik die meninggal dkt sna..time tu lama die tak update cerita aku pn macam pelik kenapa lama sgt die tak update cerita, pastu aku trnmpk blog member die ucap takziah kat die so br aku tau ada perkara yg tak diingini berlaku....dlm beberapa minggu baru la die up citer pasal kematian tu..memang menangis time aku baca citer die menangis pn keluar dr idutng ni..memang feeling habis..smpai sekarang die mesti akan sedih kalo citer bab2 family ni...tapi aku tak khatam lg blog die sebab bnyk sgt entry..


Elly in Wonderland..Ewah berkak kak kn..macam kenal je puew..puew..hahha ni blog kedua aku suka baca, die ni kawan ngan  mak kasih tu..diowg knl pn tru blog je.aku suke baca blog die sebab diowg suka holiday ke oversea lepas tu cara diowg keje tu mmg aku suke...prinsip diowg selagi terdaya diowg akan bekerja lps tu dh penat baru holiday jauh2 so dari situ aku pandng diowg suami isteri ni nk cari duit bukan mudah..diowg bukan jenis keje dgn orang lepas dh akhir bulan dpt duit then suka ria, diowg yg jenis work hard giler2 la keje siang malam cr duit then br diowg spend time ngan family, aku termotivated tgk cara diowg brbisnss bgs btl....

Peej Burhan

Cara penulisan kat blog ni sgt jujur...die orang KL so live die mcm orang KL laaaa tapi tak semestinye orang mcm kak Peej ni die jahat or wat so ever maksud aku kalau korang tgk gambar die semua mst korang akan cakap itu ini..tapi pada aku tak yah menilai seseorang tu dr luaran sahaja....die jenis yg takde cover2 best la baca blog ni...lepas tu die suke share citer mistik, nanti kalo ada reader email citer mistik die mst akan share..aku plak akan bc citer tu time aku bosan2..time aku takot ke tinggal sorang memang aku skip citer mistik2 ni...


Mylovelyfamily-ana...Blog ni baru aku trjmp and setelah tu trs aku trsangkut untuk baca citer die...aku jmp link blog die time aku bc blog Sepet. Akak ni sempoi je aku rasa dh mcm kakak aku dh la kecik, cara pkai tudung sama hew..hew..tapi die kalo holiday pergi tempat2 yg best...fuyooooooooo ternganga aku tgk setiap kali die holiday best btl...yg trbaru die pergi mana ntah siap main salji dpn bilik hotel die  weiiii..seronoknyeeeeeeeeeeee...Rumah die pun cantik suke la...die pun rajin share resepi2 yg die pernah buat..rupenye time aku cr resepi pavlova aku review blog die tp time tu aku tak tgk keseluruhan blog ni so aku tak baca la, aku just tgk resepi pavlova die je...die kalau share resepi siap ada gmbar lg tu yg bagus tu rajin time masak snap gmbr kalo aku jgn harap tulis resepi pn aku sndri tak paam time baca haahahahah...


Walk on wings ,tread in air.....Nama die Diana..die ni kira macam otai habis la...dlu aku pernah baca blog die sebab ada orang bg link tp aku rasa macam tak best je sebab bnyk sgt die citer...kalo time die tulis tu pnjang habis laa memang ko akan nmpak word je memanjang tapiiiiiiii lama2 aku baca mcm syok jgk...aku suke giler tgk cara die bekerje...aku tak tau die keje apa tp die akn pergi travel ke utara time keje....lps tu die pn terrer bisness online power la kakak ni....rumah die pun cantik..lepas tu die ada tailor sndri uwaaaaaaaa seronoknyeeeeeee....tapi kalo orang yg tak open minded memang susah la nk masuk time baca blog die ni sebab die ni kalo menulis memang takde lapisan umum die main cerita je tapi aku suka mcm ni sebab nmpak dr situ die jujur bkn propa...oleh kerana cara penulisan die mcm tu so die bnyk haters tapi die kisah plak orang tak suka die sebab die kate orang yg tak suke tu la asik duk baca blog die...betul jgk kan...?


Blog Usang lagi bersawang..Blog orang lelaki yg aku suka baca selain blog Beautifulnara hahahahha...Die ni kelakar kot...ntah apa die suke merepek time berblog ada je word2 yg merepek2...die ni bakal doktor so die pernah belajar dkt oversea dan oleh itu die dh travel ke bnyk negara..best oiiiii jd die bnyk negara die dh pernah pergi memang budget pny travel la.... tapi die ni jarang nk up citer maybe sebab kebusyaan untuk menabur jasa kepada rakyat Malaysia...

Banyak sangat la blog yg aku suke baca...ni asik tertangguh je...aku bg part 1 dlu nanti part 2 akan menyusul ok!

-read till end-



















Giler lama citer ni tersimpan dlm draft baru sempat aku nk publish...

No comments:

Post a Comment