30 January, 2013

Surabaya day 2


Hye..Assalamualaikum

 Moh kite sambung part 2 ea....malas nk citer pnjang2 kita straight to the point je senang citer..



Hari kedua ni ktowg dh check out sebab nk ke Surabaya plak...means hanya 1 malam je ktowg tidor dkt kaki bukit ni....pagi2 tu ktowg g breakfst dlu...family Icha pegi lambat diowg memang suke lambat so kami yg kelaparan g breakfst dlu...time ni br pkl 6.30 rasanye tp dh cerah dh kan? breakfst start pkl 7 ktowg g awal sebab nk amik2 gmbr....Tempat breakfst dkt hotel diowg lg 1...kiranye Villa ni ada 2 tempat..yg tempat ktowg ddk ni sesuai untk yg family yg tmpt brkfst tu sesuai untk yg couple...jalan kecik ni pn bz wey..pinnn..ponn..tak henti2

Ni depan Villa ktowg
Ni depan Hotel untk breakfst tu...
Ni antara hidangan buffet untk breakfst..nasi goreng ada, nasi putih ada..yang sure ada adalah smbal belacan diowg..even brekfst pn makan smbal belacan jgk..


Ni pinggan aku...nanti aku review ea rasa die camne...

Dah balik makan...lepak2 dlu smntera tunggu mummy and daddy icha buang hajat...

Ni pemandangan dr atas bukit...dkt dlm villa ni die macam ada menara or loteng so naik atas ni boleh nmpk view ni..




Dah setel check out semua terus menuju ke ladang apel or epal untuk sesi memetik buah epal...

Sementara tunggu untuk bayar tiket amik gambar dlu...
Alorhh..alorh..Icha skrg dh pandai pose.jgn main2....hahahah

Ntah apa merepek ngan patung2 pun die takot tak paam ktowg..
Ni ladang strawberi tp time ni strawberi tak bnyk sebab musim hujan..even macam panas pdhal die sejuk..macam cameron jgk sm je..tp yg lain kat sni ada epal,cameron takde epal..


Icha ngade2 nk berdukung jeeeee...nasib aunty ko ni gagah perkasa...

Ok dh sampai ladang apel...ktowg amik pakej 1 means sorang boleh petik 2 biji epal n bwk balik and dapat minuman jus akhir lawatan nanti...sepanjang dalam ni ada sorang pekerja yg akan ikut n explain evrythng dr mula smpai akhir...orang pertama memetik buah adalah abah....
 
Ni orang yg paling semangat sekali nk memetik apel...mak kate dr kecik cikgu tny die impian dh bsr nanti apa..mak aku jwb die teringin nk petik epal and main salji...sian mak aku dh tua br impian trcapai hehehe...yg main salji tu akn dipertimbngkn untk nxt holiday ea..yeeeeeehooooooooo
Oleh kerana die orang paling eksited so kite masukkn gmbr die 2 keping....

Tak reti aku nk memilih epel mana yg best..taram je la petik...
Family foto di ladang apel...


Dalam ni jgk ada ladang bunga dan buahan lain...jauh woooooo nk jalan tak larat kami..dh la turun bukit pastu naik bukit mengah badan yg berat ni..
Akhir sekali kami dpt jus buah jambu and puding apel...and sayur sawi untk bekalan..

gambar berlatarbelakangkn gunung muka mmg dh tau tak nmpk sj je amik gmbr mcm ni br style kakakakakak
oooh time petik buah tu ada fotoghr amik gmbr ktowg so time dh nk balik tu diowg ada jual gmbr2 ni...yg ada gmbr icha n daddy die,gmbr aku,gmbr mak and kakak aku je..tapi kakak aku tak bli pn gmbr die sebab buruks hahahha...yg icha ni eksited dh nmpk gmbr die kehulu hilir die bawak gmbr ni..time duduk dlm kete pn sibuk pegang gmbr die pstu tunjk dkt orang....
 Dah abis penjelajahan kami di ladang apel...
Lps tu kesini plak Jatim Park 2...cantik kan bngunan tu? mcm dekat negare omputih...heheheh ni museum sebenarnye die ala2 musium dlm citer Nite at the Museum tu...
Ni hotel...Hotel de Pohon die ala2 dlm rimba gitu...
Dekat sni die ada 2 tempat 1 taman tema ala2 genting and sunway 1 lg museum...kakak aku nk masuk dua-dua tapi aku tak nk sebab taman tema tu besar lps tu kene jalan kaki..tak larat oiii dh la 14 ekar...kalo sehari nk spend time kat sni takpe kalo dh separuh hari dtg memang tak sempat..
So ktowg decide masuk 1 tempat je museum die...beraircond skit br best..dlm museum ni semua replika haiwan...
Icha penakut...tak paham aku..






Yang Batu Secret Zoo tulah taman tema..die siap ada zoo and mainan skali...die sebelah2 je...memang ramai orang datang sni..




Dah settel semua trs menuju ke Harum manis tempat untk beli segale kerepek2...kat sni la ada jual kerepek epal,nangka,durian...dan macam2 lg...mak aku soping skit je...kat Surabaya baru beli bnyk skit
Lesung batu idaman qalbu mak aku...Restaurnt dekat area Malang ni mesti akan hidangkn mkanan pkai lesung ni..mak aku memang dh berhajat dh nk beli 1 and kat sni memang bnyk jual bende alah ni kalo nk beli better beli dekat sni sebab dkat Surabaya ssh nk cr bnde alah ni...tapi ktowg silap sebab kakak aku cakap nanti kat Surabaya pak supir akan pergi 1 tmpt yg jual bnde alah ni so mak aku tak beli la skali tak pergi pun memang ssh nk cari kat Surabaya nasib ada 1 kedai yg jual...tak kempunan la mak aku nk buat sambal nanti..
 Oleh kerana aku decide tak payah masuk Batu Secret Zoo tadi so kami decide pergi safari je..safari ni best sebab tak yah keluar kete..ko duduk je dlm kete nanti haiwan yg datang kat ko...
Sebelum masuk kat tepi jalan ramai giler orang jual carrot ni untk bg makan haiwan..kami pun beli la dlm Rp 5000 je...
Dah pun masuk...harge sorang dlm Rp 70 000
Icha first time pergi Zoo..
Cool giler bg makan mcm ni je..kalau dkt Malaysia ada 1 dekat A'Famosa Safari Melaka tapi kalo nk msk kene naik trak die so mcm leceh la nk beratur semua..yg ni tak payah duduk je lah dlm kete tu..bgs btl konsep open Safari ni....
Harimau pn dekat2 tau..tapi time ni diowg dh kekeyangan so diowg tak berlegar dkt kereta kalau tak memang diowg merayau..

Nasib ada sawi yg dpt free time dekat ladang apel tu...so bg la haiwan2 ni makan...
Mulut Icha bising tgk binatang...
Hahahahah Zebra mengganas...ko tgk punyalah dekat kepale die nk rentap mkanan..


Dah penat berjalan barulah kami berhenti makan dekat Restoran Sri Ayu...



Sedaps gilasss babassss air fruit tea tu.....nyummmy..haaa nmpak tak nota dpn aku tu???? hahah itu adalah buku sifir aku...siap2 dh letak kalo Rp 50000 bersemaan dgn berapa, Rp 100000 sm dgn berapa hahah...setiap kali shopping ke mkn ke kertas tu mst aku bwk kuar skali...balik Malaysia trs lunyai kertas tu hahahaah
Yang paling sedap adalah pecel lele die...giler sedap smbal die smpai repeat order smbal die je..time ni dah tak lalu nk mkn ayam...Icha and adik aku je bantai ayam ktowg dh tak lalu dh nk mkn ayam...

Then lepas mkn pergi kejap kat sni tapi tak keluar pun sebab ada majlis apa ntah so kita amik gmbr dr dalam kete je hehehehe
Ok shopping mood pn bermula...ni area tmpt jual barangan kulit..handbg ke,kasut ke semua ada...tapi handbg die serius tak cantik...ntah apa2 je design mak aku nk beli tapi tak jd sebab tak cantik...ktowg hanya beli beg roda je untk isi barang time balik nanti yelah beg ktowg kn dh kene amik...


Dah abis shopping semua trs balik ke Hotel...dekat Surabaya ni ktowg duduk dkt Hotel Cendana...betul2 tgh bandar..kalo nk pergi mana2 jalan kaki je..tapi ktowg naik teksi jgk tak larat oiii nk menapak jauh2...

Ni bilik ktowg...kami amik 2 bilik yg serupa..ni Junior Suite so besr la skit tapi tidor tak cukup katil takpe ktowg rilek je atas sofa pn ok janji selesa....semua ada meja makan,kettle semua lengkap..time ktowg book ni ada promotion kalo tak Junior suite ni mhal la jgk.first time wey tidor bilik suite hahahahahh kalo tak bilik biase2 je..

Dah rehat2 semua,basuh baju,makan megi trs ktwog tidor sebab seharian penat sgt dr pg smpai malam berjalan....

-read till end-

























Day 3 maybe lambat skit kot aku update sebab gambar aku tak transfer lagi...Sekarang malas nk upload gmabr dekat fb tapi kalo rajin aku upload skit je la sbb kat sni pn dh bnyk...




















No comments:

Post a Comment