04 November, 2012

Cerita 1 hari sebelum Hari Raya Aidiladha

Hyee..assalmualaikum..


Hoi dah berzaman baru aku nk citer psl hari raya kan? ntah apa2 dh la lambat pastu pemalas plak kan?? 

Sebenarnye, aku mngambil masa yg lama untk upload and resize photos2 ni sebab tu aku lmbt je update kalau apa2 sebab aku x suke kalau entry aku tu tak de gambar mesti kene ltk gambar barulah menarik tertarik ko memang debooom..

Ok mari kita start citer time raye haritu..

Oleh kerana aku tak bekerje lagi so senang la plan mak sebab hari khamis adik dah tak sekolah mak plak dah apply cuti so petang rabu trs balik umah segamat..Semenjak ada rumah Segamat ni ktowg mesti kene raye sana, mak n abah dah tak nak raye kat umah Saujana ni sebab envirnment tak best kat taman kan so kalau balik Segamat envirnment kampung so suasana memang brtukar..Hari Khamis tu mak ajak semua puasa sebab 9 Zulhijjah so barang siapa berpuasa pada hari tersebut insyallah dapat balasannya..time tu dh terase macam raye puase plak sebab dah la puase pastu aku sibuk teman mak g pasar beli lauk pauk (i kan ank dara sunti harusla rajin! <<< motip???) Buke puasa mak nk buat steamboat so apa lagi saya la orang yang bertanggungjwb memilih rencah2 utk disumbat didalam kuali...




Mak buat sup ayam dengan tom yam..tapi yg paling laku tom yam..ni bahan2nya makan 4 org tapi bahan kusemangat...ada sotong, udang, ayam, sosej, pelbagai ball2, sayur2an pn turut ada..yang megi tu sbnarnye lupa beli mee hoon or yee mee so taram je pakai megi tp serbuk buang..


nafsu org puasa kan mmg melampau skali x abis pun bole simpan utk esk tapi sup kene buat baru la..


Hari khamis tu 25 Oktober birthday abah..so aku mmg dah niat nk belikan abah kek sebab ada rezeki lebih kan lgpun teringin nak makan kek tu yang aku duk sibuk nk beli kek nak buat kek aku tak pandai so order je dekat SR sebelum tu aku nak order kat member aku pavlova tapi kang jauh plak nak bawa sampai Segamat..Choclate indlgnce ni bukan ikut tekak aku ea tapi ikt tekak mak aku..time nk beli tu aku tanya abah nk kek apa tapi abahkn tak kisah so mak pilih kek ni iktkn ati aku nk cheese kek heheh tapi kang birthday orang lain aku plak yang sibuk kan?? So after isyak ktowg pun celebrate birthday abah tak meriah langsung sebab ktowg je yang ada yang lain tak balik lagi..


Wish ni dah plan dah dr dalam kete lagi..hahah ayat ciput macam ni pun duk plan entah apa2 kan??




Semoga abah dipanjangkan usia lagi dan sentiasa diberkati oleh Allah




Mak oiii sedap meh...terliur lagi ni tengok..aduish!

Gambar celebrate tu semua pakai fon mak sebab camera aku ak ade bateri...2 2 bateri aku flat wayar charger bawak tapi box utk isi bateri tu tertinggal SYABAS erni aku kan bijaksana tak perasan...benci marah diri sndri..so Sepanjang raye tu bnyak pakai fon mak camera aku kurang sebab nak bajet bateri utk aktiviti lain nanti..


-read till end-





















Cerita Hari Raya menyusul after this..

No comments:

Post a Comment