29 December, 2012

Snack & Smoothies

hyee..assalamualaikum..


Tunggu aku pakai tepon canggih sikit nanti aku rajin up story ea ni pakai camera gedabak nak transfer gambar pun aku malas....citer pasal hepon canggih ni haritu ada kawan aku shared photo tepon pintar yang bole dapat rebate tu, memang la tepon yang tak berapa canggih sgt pastu yang komen sibuk kondem2 cakap itu ini...bagi aku kalau tak berminat tak yah banyak soal tak yah nak pertikaikan ni sibuk cakap baik tak yah bagi la itu la ini laaa..tu lah orang Malaysia ada je yang tak puas hati..yang banyak soal tu sebenarnye die dh high expectation sebab diowg ingt mesti boleh dapat iphone ke samsng best2 ke kan skali kuarnye gambar hepon camtu je so diowg hampa lepas hampa kecoh!!! yang dlm list tu dh kira pintar la sebab main purpose die adalh supaya generasi Y sekarang lebih banyak dapat knowldge thru World Wide Web maksudnye bole oline kat mana2 je and bukannye untuk guna advance sgt and mesti ada sebab kenapa gov tak bagi rebate kat tepon yang terlampau canggih tu kan..jangan asik nk mengkondem je cubalah bersyukur skit..

Sori teremo sikit sebab memang aku rase asl pemikiran kte mesti ada je negative sidenye..kadang2 pun aku tak terkecuali tapi sebelum cakap tu fikir2 kan la lebih mendalam..

Ok berbalik kepada tujuan utama entry ni adalah nak citer pasal makan2...hehee TERIMA KASIH KAK EZAH aka IBU TIA sebab belanje saye makan sempena dapat duit bonus...uuuuhuuuuu Alhamdulillah dapat duit bonus boleh belanje adik makan kan..nak tunggu lagi sorang adik beradik yang keje gov tu belanje memang tak laaaaaaaa...tetttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt...ooo semalm akak belanje makan dekat Snack & Smoothies ni la dekat Bukit Indah..die penah pergi sni dlu sebab die ada beli dkt grupon so kali ni die saje je nk mkn kat sni sebab BIL nk mkn katenye... Restoran ni makanan die majoriti western and yang special die bnyk aneka pilihan smoothies..



Tia conpius...comelnye Tia...



Copius lagi..comelnye Tia..




Ni ada gaya big boss ni kikikik...


sori Tia gmbr tak nmpk muka...





Harge die bole tahan mahal...


menu air:

depan skali (aku punyer) = Mango milkshake
Tengah (ibu Tia) = Banana milkshake
belakang (ayah Tia)= Kiwi smoothies apa ntah aku lupe..



itu section melepak..kalo dtg2 semate2 nk berwifi and minum smoothies baru lah bergaya heheh..



tia conpius lagi...aku pun conpius tgk die hehehe


Lamb chop + mixed salad (aku order saute vege die bagi n taram je) + fries + bp gravy = boleh thn bnyk tapi gravy kureng die bagi kalo gravy bnyk i loike..


ala lupa namenye die tapi yang pasti ala2 steak + mashed potato + mixed salad = boleh tahan sedap..



Laksa penang..= sedap gak tapi banyak sampah sarap dari mee laksa nye..akak aku tak abis sebab die loya bau lamb chop i...heheh


SEBELUM

menu makanan :

aku = lamb chop
BIL = steak 
Kak ezah = laksa penang


SELEPAS 

hahah segala bende aku makan sayur licin wey...tp tu lah die letak gravy skit kalo bnyak mybe tak loya sgt kot..yelah kalo makan lamb chop kan die tgk gak kadang2 aku pun loya tp kali ni teringin tu yang clean tu..yang tak clean kak ezah hahah apa la tu pun tak abis..


ni la kedainnye area Bukit Indah..time ktowg dtg takde orang pun dh nak balik baru ada family chinese tu dtg..myb dkt grupon ada lagi kot jual vouvher die sebab cina tu pun nk tebus gak...dekat sni pun ada jual pavlova tau nk tgk tp tak de display plak..


Sekian sesi makan2...sape yang dapat duit bonus lagi meh blanje aku makan nanti rezeki korang bertmbh2 tau kalo selalu beringat dekat orng lain kalo ada rezeki lebih...oo duit mak n abah tak leh belanje makan sebab tok simpan ke future plan heheeh...



-read till end-





















oo lupa buat conclusion..kiranye kalau dekat JB ni nilah first time aku makan western sebab dekat sni macam kureng je nk jmp tempat makan western yang murah2...yelah saye tak mampu woo nk makan mahal2 tak bekerjanye kan...tapi kalau dekat Selangor aku penah makan dekat belakang Bangsa Village area food court kat situ sedap wey lamb chop die harge bole thn la tapi die takde la exclusive sgt die food court biase2 je tapi yang masak chef tu yg super..pastu dekat Tupai2 area S.alam tu pun ok gak...pastu kat mn ea aku lupa la nnt dh ingat ak update ok! skrag ni Tia kacau so aku tak leh memorize sgt..

No comments:

Post a Comment