16 April, 2013

Restoran Baboos Chop 'n' Grill

Hye...Assalamualaikum

Harap Maklum ni citer dh berkurun abad rasenye bulan lps tapi ni dh nk dkt pnghujung bulan April so taram je kte kasi citer ea...gambar dh lama terperuk dlm draft tapi takde ayat aku nk keluarkn dr mulut ni sbb tu terperuk lama giler...

Misi mencuba makanan kembali lagi...restoran ni ktowg dh 2 kali pegi and kali kedua la br dpt mkn kali pertama restoran tutup so telan air liur je lah....Restoran ni dekat je ngan umah die belakang Jusco Tmn U senang je nak cari lg 1 die ada bukak dkt dlm UTM jugak dkt SUB untk lunch n breakfst tp aku tak penah mkn lak kat UTM...

Hajat dihati nak makan western sebab tu la ajak family Tia mai sini....

Blue sky apa ntah tapi yg pasti air gelas besar tu sama warna je berbeza..air limau ais katenye....yg gelas kecik ni lupa la air apa...sori...
gagaaaggaa Tia shomel! rambut time ni baru potong dah rupa Dora pun ada gak aku tgk....oooo skrg Tia dh pandai jalan kemain laju kesana kesni...tak alih2 dh smpai dapur aish jenuh aunty nk kejar oiii..

 Nasi goreng nenas wit chickn chop kot.....pedass gilak die pny kuah chickn chop tu bkn kuah yg macam biasa2 black peppr tu die lain skt...ni saya pny

Mee Goreng Baboos Special...saya tak rasa pun....ni BIL pny aka ayah Tia

Fish and Chip.....ikan dori yang lembut tapi takde sos apa2 pun...so bg saya biasa2 je la..ni ibu tia punya
Ooo ni anak owner..tak habis2 nak dukung Tia tapi Tia taknak sebab kakak ni ganas sgt hahhahaah...kemain die kesana kemari die bawak Tia..tapi yang pnting terrer speaking u..! kemain dasyat bahasa inggeris die pdhal br darjah 2 kot..

Ooo ye...Restoran ni berkonsepkan museum..segala macam barang2 antik ada dalam tu...sebab owner die suke collect barang2 lama ni.....tgk smpai basikal toreh getah pn ada tau..
Ni camera DSLR zaman dolu2....mak pn ada 1 macam ni dlu2 tapi mana ntah yang pasti dh rosak la...

Tgk peramah ya amat budak ni smpai Tia pn malas layan...hahahah tapi bagus bdk macam ni dr kecik konfiden level die dh tinggi and siap speaking lg tu...tu yng bagus...kalo aku dlu kecik2 asik tersorok je lah bawah kain mak aku...tak tau apa yg malu sgt nk kate tak comel...comel..tapi tahap malu kemain lagi...sekrg je tak berape nk malu sgt kakakkakaak...

Conclusion: Makanan kat sni so-so je lah..tapi makanan aku tu aku tak dpt rase dgn sepenuh hati sebab pedas cmpur panas so ssh skt nk makan...lg 1 Tia meragam nk makan dgn senang lenang pn takleh sgt....heheheh 

-read till end-

























Next citer makan2 lom transfer lg gmbrnye so tunggu jelah entry makan-makan akn dtg2....yehaaaaaaaa

No comments:

Post a Comment