19 May, 2013

Jom kita mengundi..Jom!

Hye..Assalamualaikum

Rasa macam dh basi kan? kan? kan? tapi aku tetap nk citer kat sni....LANTAK!

Buat pertama kalinya aku selamat mengundi haritu...kikikiki (giler dh sebulan lebih pun nk citer kat sni!)...Insyallah 5 thn akan datang boleh la pergi mengundi lagi mst akn datang punya lagi haru kan?? ni pun sedikit haru...ish2...sabar2 bagi yang kalah...and sila terima kekalahan dgn hati yang terbuka..adat bertanding ada kalah ada menang...kalau tak puas hati jgn susahkan orang lain di jalan raya...orang lain tersekat kat jem berejam2 korang g menjerit2 kat dataran kan?? cubalah fikir kalau orang dlm jem tu ada kecemasan tak ke korang menyusahkan orang lain??? Tolonglah hidup dgn aman damai tanpa perpecahan jangan serabut2 kan minda dgn masalah2 yang direka2 dan ditambah2 ni nanti hati tak tenang tau! 

Ok ini pendapat aku...aku tulis pendapat ni kat blog sndri and tak kacau pun orang lain so kepada sesape yg terbaca and TERASA sakit hati sila lah..sila lah...tutup blog ni tak yah baca ok! 

Mari mulakan cerita....pagi2 lagi mak and abah dh keluar sebab mak bertugas..dah rasa mcm raye pn ada gak..semua adik beradik balik rumah hrtu sebab semua mngundi kat Kota Tinggi...senang la..me and my sisters undi tempat yang sama lagilah senang gerak 1 kete and beratur sama2....beratur kol 9.00 setel semua dlm kol 10 kot..



ooooYeah gelombang biru dirumah ok! ok! ok!....sapa2 yg undi je dpt calitan tu...wah terasa diri ini sungguh bertanggunjwb terhadap negara sndri.....tgk pergi pagi2 pn beratur pnjang berpeluh2 kami tau nasib cepat je jalan...tu la sekolah aku setelah 10 thn tak jejakkn kaki kat skolah ni hr mengundi tu br dpt g balik...bnyk sejarah kat skolah ni....heuw..heuw..budak2 sangat!..

Lepas mengundi akak2 aku je balik...aku stay sebab ada agenda ngan kawan2 ku...kawan2 dr kecik lg...dh janji nk melepak sama2 sbb dh lama tak jumpa..

Ahli jemaah yang turun menbentangkn isu semasa termasuk la baby fiya comel2 tu.....yg mama fiya tak mengundi pastu ada ke tny soalan merepek...tergelak oiiiii tersembur air aku...ada ke die ingt g pangkah undi tu dgn dakwat tu kakkakakakakakka.....adoi aii kelakar la ko mija!

Sekian saje cerita pilihanraya saya....

-read till end-















Bayangkan untuk mnjadi lead bg ketua kelas pn susah lgkan plak nk meminpin negara..ingat mudah kerja Perdana Menteri tu?? dah die meminpin negara gaji yang diterima pn setimpal la dgn kerja yg die buat jgn pertikaikan kehidupan peribadi (barang2 keperluan dan kehendak idup die)...dan lagi 1 fitnah tu lg teruk dr membunuh tau! kalo takde bukti yg betul jgn nk tuduh2 berdosa baik ko duduk diam2 tgk dri sndri dh betul lom?? eh!!!!!!!


2 comments:

  1. haha..bab mija tuh kelako..adoii..sori la geng tak dpt join korang..sobs.. :(

    ReplyDelete
  2. kan? haahahh siap konfiden tny...so korang pangkah guna dakwat la ea??? hahhaha mmg tergelak smua

    ReplyDelete