01 September, 2015

Del's Kitchen JB

Assalamualaikum..

Dah lama tak JJCM dgn family lagi2 family Tia...sebab hantar parents aku pergi Haji haritu so family icha pun balik JB tu pun die dgn mummy je daddy tinggal..dapatlah ktowg JJCM beramai2 sambil dibelanje oleh ayah Tia..

Ni nak perkenalkan tempat makan baru di JB yang korang leh terai...Resto ni deret2 dengan Restoran Pots Kitchen berhadapan dengan Danga Bay..dulu area situ smua rumah2 banglo skrg ramai dah beli jadikan restoran.

Oleh kerana first time bagi ktowg so smpai2 je terus aku and kakak aku cakap eh macam dekat Bandung la Restoran ni...pastu masuk yang amk order semua orang die la wey...dah memang macam betul kat Bandung betul...



Semua air dekat atas aku tak tau nama die sebab aku minum air masak je...ada lagi 1 air takde dalam gambar ni..Cappucino yang berzaman tunggu die anto...

Fish & Chip untuk budak2 kecik...share 2 orang tu pun tak abis last2 mak cik2 die jugak abiskan..sebab die kosong je mcam ni rasenye die pn macam tu jgk la..macam rase biase je takde kelainan dan kepelikkan pun

Ciken Lasagna...skali datang 1 potongan je...ermm dalam hati ktowg ni mesti tak cukup pastu dah cuit sana sni nasib abis...ktowg kalau makan2 mesti share2 je sebab nak rase makanan tu sikit2..Bagi aku rase die OK laaa...biase je..just nice

Mushroom soup....sedap tapi rase seakan2 soup Campbell la.. 

Ni beef burger adik aku punya tak sempat rase aku just rembat wedges die je...

Salmon grill...yang sedap kulit die yang garing tu je mashed potato tak berapa nak chewy sgt..

Diakhiri dengan gambar sorang satu blok..hahahhaa

Sebenarnye ktowg tak tau signature dish kat sni apa bnde..tapi ktowg try western food die je..pastu time nak basuh tangan lalu kat meja2 orang2 lain semua order local food macam laksa la mee mamak laa...aku konpius restoran ala2 western tapi takkan popularnye local dish dah la harge local dish tu lebih mahal dari restoran2 local dish yang kat luar tu...sebab tu dah alang2 mahal ktowg order je western food...

Totally apa yang ktowg makan kat situ haritu biase2 je takde pun nak meninggalkan kesan yang mendalam sangat kat ktowg..sedap tu subjektif maybe ada orang kate sedap tapi bagi kami biase2 je..tapi entah local dish die tu sedap kot sebab tu ramai je orang order tu...


till then
cik enie

1 comment:

  1. terima kasih untuk share info. Dah cuba Tera Thai Restaurant Jalan Abd Samad?

    ReplyDelete