15 June, 2013

Saya masih berada disini..

Hye..Assalamualaikum..

Dah 2 minggu aku bekerja ditempat yang baru setelah hampir 4 bulan berkhidmat dgn UTM Skudai sebagai pekerja kontrak je... Alhamdulillah rezeki datang bnyk sgt bulan 5 and 6 hrtu...dapat interview SPA, interview company and dpt offer dkt tmpat keje baru ni....so buat masa ni kte amik je yang mana datang dlu ye dak?? sentiasa lah percaya kepada rezeki...Allah memang akan makbulkan doa hambanya tapi cepat atau lambat je...aku memang percaya bab ni sangat2...kalo kte mintak btl2 and usaha sndri Insyallah Allah akan membantu...

Sebab tu lah susah nk update bende kat sni padahal banyak je citer aku nak kepoh tapi paham2 jelah baru masuk keje kat tmpt baru so bnyk bende aku kne blaja lagi2 dh lama tinggalkn dunia Library ni haruslah akak lupa... akhirnya aku keje dalam bidang yg aku study dlu..kalo tak selama ni keje bende yg tak berkaitan je..tapi sebenrnye aku lebih suka keje bende lain sebab dapat blaja bnde baru,tu lah kelemahan aku..cpt bosan dgn rutin keje yang sama but at the same time suka blaja bende baru..barulah nmpk khdpn sdkit thrill hahahahha...ni diri aku lah ye..! aku tak berapa nk gemar sgt keje dlm bidang library tapi maybe ada hikmah disebaliknya...maybe Allah dah aturkan sesuatu utk aku kelak..kte tak tau perancngan future kan??

Skrang aku sdg memotivate dri sndri untk lebih positif kearah keje..kan bagus kalo Prof Muhaya dpn muka aku hari2 dapat dgr motivasi real and dptlah diri ni slalu positif..ni tak..hari2 nk g keje mst takde aura positif datang so jadilah tertekan skit...it's ok tulah namanye kehidupan kan?? apa2 kne harungi jgk...sentiasa la berdoa agar hati ini tabah,cekal,kuat melalui hari2 mndatang...yang penting I need vacation end of this year...*baru keje dh kepoh nk cuti* dasar sangat ni!!...

So tmpt baru skrg ni btl2 tgh bandar Jb....and aku ulang alik umah Jb everyday....almost 45 minit tempoh perjalanan..this is my first time drove from home to ofis..and ke Jb, before ni kalo keje dari umah kakak2 ku so skrg dpt ddk ngan family...before ni jalan2 jem kat KL aku dh penah rasa then ni kat JB plak...dh la drive manual...jem sekat2 plak tu...cer bayangkn lenguh ke tak kaki drumstik aku ni..!

lagi apa eak nk citer??? nak upload gmbr laptop ni wat hal..ngan buttn caps lock tertanggal...ngan nk upload die hanged...so kte citer2 je lah ea...

so aku tak tau untk keje ni berapa lama aku akan tahan...aku mmg salute habis sapa yg keje makan tahun ni...mst die jenis tak kisah smua tu kan? and fikir positif je...fikir kalo tak keje mana nk dpt duit smua tu kan?? aku ni fkr lain plak.... entahlah oleh kerana sifat cepat bosan dgn keje yang sama je tu yang asik tukar2 keje je..ish3...apa nk jadi ni enii?????? heheheheh

dah lah tak tau nk citer apa....nnt kalo rajin..aku cari gmbr yg belum diceritakan lagi ea! *tak mungkin aku rajin*..

-read till end-














dalam kehidupan ini yang terindah...melalui usia remaja...lalalallalala

1 comment: